HOME > ACTUEEL > NIEUWS > Al 100 jaar landbouw van de toekomst

4019 DP 2024 3 1190x595

Al 100 jaar landbouw van de toekomst

AL 100 JAAR LANDBOUW VAN DE TOEKOMST is het thema van het herfstnummer van Dynamisch Perspectief, waarin boeren, activisten, winkelcollectieven en Warmonderhoffers van toen en nu aan het woord komen. De Kabouterbeweging, opgericht in 1969, en Extinction Rebellion strijden voor dezelfde landbouwidealen, blijkt uit een gesprek van Kabouter Roel van Duijn (81) en Rebel Lotte Opdam (25). Jan Schrijver, die 53 jaar geleden biodynamisch bedrijf De Lepelaar startte, kijkt samen met zijn dochter Jorinde, die nu mede aan het roer staat, naar de uitdagingen van toen en nu. Themaredacteur Bert van Ruitenbeek blikt terug en vooruit: ‘Wij kunnen in ons dichtbevolkte land de gezonde voorbeeldstadstuin van de wereld worden, waar voedselproductie, wonen, natuur, recreatie, zorg en behoud van natuurlijke hulpbronnen samenkomen. De BD-landbouw is daarvoor bij uitstek ervaringsdeskundige.’

Samen met deze Dynamisch Perspectief is de Demeter Monitor 1924-2024 verschenen, waarin de ontwikkelingen van biodynamisch in  de afgelopen eeuw zijn weergegeven. Je lees hem HIER

Lees Dynamisch Perspectief hier online. Wil je ieder kwartaal Dynamisch Perspectief in je brievenbus? Word dan lid