HOME > ACTUEEL > NIEUWS > 2024: 100 jaar biodynamisch

240112 100 JAAR BD LOGO VOOR NIEUWSBERICHT

2024: 100 jaar biodynamisch

Al 100 jaar bouwen pioniers aan biodynamische landbouw. Al 100 jaar zetten we stappen naar landbouw die toekomstbestendig is. Rond de Pinksterdagen in 1924 gaf Rudolf Steiner een serie lezingen over de landbouw, die we nu ‘de Landbouwcursus’ noemen. Geen makkelijk verhaal. Wel een onuitputtelijke bron van inspiratie om op zoek te gaan naar ‘de geheimen des levens’. Naar landbouw vol leven en naar de samenhang van alles wat leeft.

Als biodynamische beweging vieren we dit 100 jarig jubileum met een groot feest met Pinksteren, op 19 mei op Warmonderhof: het BD-Feest van de Eeuw. Met muziek, lekker eten, leuke activiteiten en mooie ontmoetingen: kijk op bdfeestvandeeeuw.nl voor alle info en koop al een kaartje.

Ook de jaarlijkse conferenties staan stil bij 100 jaar Landbouwcursus: de Winterconferenties van de Biodynamische Vereniging op Warmonderhof (2 maart) en op Widar (B) (15-16 maart). En ook de internationale biodynamische conferentie in het Zwitserse Dornach (7-10 febr). Inspiratie uit het verleden vormt de basis voor nieuwe stappen in de toekomst.

Door het jaar heen zullen er allerlei activiteiten op boerderijen zijn, zoals Biodyneren (na een rondleiding door de boer aan een lange tafel, samen met boer en kok, en genieten van een heerlijke maaltijd), Aardedans (dansgroep Dedae danst de verbinding met de aarde) en Diermonologen (wat hebben dieren te vertellen?). Zodra meer bekend is over data en locaties vind je daarover meer informatie via bdvereniging.nl/100jaar

Deze pagina zal ook doorverwijzen naar informatie (zodra die bekend is) over de conferentie met Vandana Shiva op 1 juni 2024 en over de biodynamische jubileumconferentie aan het eind van 2024 en over wat er nog meer te doen is. We verheugen ons op een feestelijk jaar, waarin we zelf stilstaan bij wat er bereikt is en wat we nog willen bereiken, én waarin we nieuwe mensen kunnen enthousiasmeren voor biodynamische landbouw en voeding.