HOME > ACTUEEL > NIEUWS > Martin von Mackensen over het wezen van de bodem

Foto 1 Annette Harberink En Martin Von Mackensen Foto Maria Van Boxtel Db 221215 08466

Martin von Mackensen over het wezen van de bodem

Boer en docent Martin von Mackensen hield, op uitnodiging van de BD-Vereniging en Warmonderhof, op 15 december een boeiend verhaal over ‘het wezen van bemesting’. Martin: “Het is belangrijk om onze ervaring als boeren overdraagbaar te maken. Dat vereist veel oefenen en consequent in stappen denken, voelen en handelen. Je verzamelt eerst de feiten, de gegevens: je neemt echt waar. Wat is bijvoorbeeld klei, waar komt het vandaan, waar is het van gemaakt? Dan kruip je als het ware ‘in de huid van’: je vormt je een beeld. Wat zijn bijvoorbeeld de kwaliteiten van zand of van klei? En als je dat begrip compleet hebt, kan je handelen in wijsheid.”

Maria van Boxtel maakte een uitgebreid verslag voor de BD-Vereniging (lees de pdf hier) en een artikel in Ekoland, lees het hier.