ACTIVITEITEN

Ontmoeten, bijpraten, elkaar inspireren, uitwisselen, proeven, ontdekken, discussiëren. Het draagt allemaal bij aan verbinding met de biodynamische landbouw en aan verdieping en verbreding. Én het is gewoon heel leuk. Daarom organiseert de BD-Vereniging door het jaar heen activiteiten met een heel verschillend karakter.

100 jaar biodynamisch

In 2024 vieren we feest: de biodynamische landbouw bestaat 100 jaar! Kijk voor alle info over activiteiten rond dit memorabele jubileum HIER.

Winterconferenties

“Ons aller gezondheid begint bij een levende bodem”, zei Bert van Ruitenbeek tijdens de Winterconferentie in februari 2022 met als thema ‘Kwaliteit van biodynamiek voor aarde en mens’. Ieder jaar organiseert de BD-Vereniging in februari of maart twee conferenties. In 2023 op 10 februari in Widar (Vlaanderen) en op 11 februari in Antroposia (Driebergen). LEES VERDER

Jaardag

Bij de Jaardag van de BD-Vereniging op 18 juni 2022 op boerderij Urtica De Vijfsprong vertelden de verschillende ondernemers van dit bedrijf hoe zij op zoek zijn naar eigenheid in de melkveehouderij, de tuinbouw, de bloementeelt, etc. Elk jaar combineert de BD-Vereniging haar Jaarvergadering met een mooi inhoudelijk programma op een boerderij, ism Stichting BD Grondbeheer. LEES VERDER