BELEID

Visie van de BD-Vereniging

Wij geloven in een landbouwcultuur die ...

• De mensheid stimuleert om de verantwoordelijkheid voor een gezonde en integrale ontwikkeling van de aarde en bodem te nemen (ecologie);
  • gezonde voeding en gezonde landbouwproducten produceert die van hoge kwaliteit zijn en lichaam, ziel en geest voeden (economische waarde creatie);
  • mensen aanmoedigt om hun individuele potentieel te ontplooien en in waardigheid, wederzijds respect en tolerantie samen te leven en samen te werken (sociale relatie).

Kerntaken

De woorden van BD-pionier Willy Schilthuis (1920-2002) ‘De methode van biologisch-dynamische landbouw moet verder worden ontwikkeld en verdiept’, blijven gelden in onze tijd en geven richting aan het handelen van het bestuur. Kerntaken van het bestuur zijn:

• mensen aanmoedigen om hun individuele potentieel te ontplooien en in waardigheid, wederzijds respect en tolerantie samen te leven en samen te werken;
  • het verzorgen van een vitaal verenigingsleven;
  • spin in het web zijn van de BD-beweging;
  • verzorgen van de impuls en het inspireren van boeren en burgers in transitie.

De uitwerking hiervan is beschreven in het Jaarplan 2022: VERDIEPEN, VERBINDEN, VERBREDEN.

Jaarverslagen

Kijk terug naar het werk van de BD-Vereniging via onze Jaarverslagen.

Documenten

ANBI status

De Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding, kortweg de BD-Vereniging of Biodynamische Vereniging, is door de belastingdienst aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Giften aan de BD-Vereniging zijn binnen daarvoor geldende regels aftrekbaar voor de inkomsten- of vennootschapsbelasting. Als ANBI geniet de BD-Vereniging bepaalde voordelen bij giften. Legaten zijn geheel vrij van successierecht. Schenkingen zijn vrijgesteld van schenkingsrecht. Meer info op de pagina SCHENKEN.

Nummer bij de Kamer van Koophandel en RSIN

KvK: 40409574