AANVRAGEN

Het Willy Schilthuis Fonds maakt mooie projecten mogelijk

Heb je een boeiend project of een onderzoeks- of ontwikkelingsvraag? Wellicht kun je voor steun terecht bij het Willy Schilthuis Fonds.

Dit fonds van de Biodynamische Vereniging kan ondersteuning bieden in de vorm van een financiële bijdrage, een advies, het leggen van contacten of inzet van mensen of middelen vanuit onze vereniging.

De aanvragen dienen de ontwikkeling van de biodynamische landbouw vooruit te helpen. Wanneer ondersteuning wordt toegezegd, is het van belang dat over het verloop en de impact van het project verslag wordt gedaan. Aanvragen voor persoonlijke kosten voor studie of levensonderhoud of voor financiële ondersteuning van individuele bedrijven worden meestal niet gehonoreerd.

Aanvragen

Denk je dat jouw project in aanmerking komt voor een bijdrage uit het Willy Schilthuis Fonds? Dien dan een aanvraag in bij fondsbeheerder Gryt de Jong.

In de aanvraag moeten de volgende punten verwerkt zijn:

• Naam, adres en woonplaats gegevens
  • Beschrijving van het doel van de activiteit of het project;
  • Een omschrijving van de bijdrage die met het project aan de ontwikkeling van de BD-landbouw gegeven wordt;
  • Hoe van het project verslag wordt gedaan;
  • Een begroting van de inkomsten en de uitgaven. Graag zien wij ook de andere financieringsbronnen die benaderd zijn om het project te realiseren.
  • De bijdrage die van de BD-Vereniging gevraagd wordt
  • De ‘tegenprestatie’ die de aanvrager levert (bijv. een artikel in Dynamisch Perspectief, een presentatie tijdens een conferentie of een product dat uit het project voortkomt).

De BD-Vereniging streeft ernaar binnen een maand op een projectaanvraag te reageren. Bij toekenning wordt er een rechtsgeldig document opgesteld, met daarin vastgelegd de rechten en plichten van de aanvrager tegenover de BD-Vereniging.