HOME > ACTUEEL > NIEUWS > Vacature Kwartier-maker voor bio/BD lector of practor

20221020 181421 Resized

Vacature Kwartier-maker voor bio/BD lector of practor

De Biodynamische Vereniging, de Iona Stichting, Aeres Warmonderhof en Aeres Hogeschool vinden het belangrijk om in deze tijd, waarin naar verwachting veel boeren en tuinders om gaan schakelen naar de biologische en biodynamische werkwijze, aan de slag te gaan met onderzoek om:

• De werkpraktijk te valideren en te verdiepen
  • De biologische en biodynamische werkwijze door te ontwikkelen en te concretiseren
  • Bestaande en nieuwe kennis rondom de biologische en biodynamische landbouwpraktijk toegankelijk te maken voor landbouwers, tuinders en het onderwijs.
  • De ontwikkeling van methodes voor onderwijs en praktijk om eigen onderzoek te doen naar biodynamische en biologische bedrijfsvoering.

Om dit vorm te geven is gesproken over de inrichting van een practoraat en/of een lectoraat. Een practoraat kan direct verbonden zijn met Aeres Warmonderhof, een lectoraat kan verbonden worden met Aeres Hogeschool. Er wordt een kwartiermaker gezocht die een haalbaarheidsonderzoek gaat doen naar een lectoraat of een practoraat biologische en biodynamische landbouw.

Heb jij passie om als kwartiermaker aan te tonen dat er noodzaak is voor een practor en/of lector biologische en biodynamische landbouw? Dan zijn wij op zoek naar jou! Lees de vacature HIER. Sluitingsdatum is 15 september.