HOME > ACTUEEL > NIEUWS > De Jubileum-special van Demeter Magazine is uit!

240417 100 JAAR Special Demeter Magazine VOOR NIEUWSBERICHT

De Jubileum-special van Demeter Magazine is uit!

In omvang qua hectares wereldwijd en in Nederland nog altijd beperkt, maar qua impact op de samenleving van onschatbare betekenis. De impuls die 100 jaar geleden is gegeven om naar landbouwbedrijven te kijken als levende organismes in verbinding met bodem, planten, dieren, landschap en mensen, leidt tot op de dag van vandaag tot voortdurende innovatie en ontwikkeling.

Het Demeter Magazine dat vanaf vandaag wordt verspreid via de biologische winkels en onze biodynamische boerderijen staat vol met inspirerende voorbeelden van hoe de biodynamische landbouw het leven van vele mensen in positieve zin heeft veranderd. En hoe deze impuls tot op de dag van vandaag wordt doorgeven. Want soms moet het gewoon even worden gezegd. Het verzorgen van dieren naar hun aard, de cruciale rol van bodemverzorging, de combinatie van landbouw en zorg,  vernieuwende systemen van koppeling boer en burger met abonnement- systemen, BD Grondbeheer, de ontwikkelingsgerichte methode van Collegiale Toetsing, een vernieuwende kijk op humane gezondheid verbonden aan bodemgezondheid, het gebruik van vitale rassen, het komt uit de bron van de biodynamische landbouw.

En het is mooi de BD-landbouwmethode  op onderdelen is en wordt overgenomen in de biologische en ook gangbare landbouw. Maar duurzame transitie berust op bewustzijnsverandering, op persoonlijke ontwikkeling gericht op zingeving en zelfontplooiing. En op het begrijpen dat alle leven op aarde met elkaar verbonden is en er geen op zichzelf staande kwaliteiten bestaan. Dat vraagt om echte nieuwgierigheid en verbinding. Wie nieuwgierig is geworden en mee uit deze bron wil tappen, kan veel plezier beleven aan deze Demeter Magazine Jublieum-special. Ook vol met tips voor uitjes bij de biodynamische boer. Een gifvrije, generatieve, natuurinclusieve, diervriendelijke en leuke landbouw bestaat al 100 jaar en dat vieren we!

Lees de pdf hier online.

Wil je het magazine verspreiden? Vraag gratis bundels van 40 stuks op via info@stichtingdemeter.nl

Kijk voor een overzicht van alle jubileumactiviteiten op bdvereniging.nl/100jaar