HOME > ACTUEEL > NIEUWS > Biodyneren draait op volle toeren

240521 Biodyneren

Biodyneren draait op volle toeren

Met 10 diners op het programma in juni, en daarna nog 30 in 2024, draait Biodyneren op volle toeren. Op 11 mei ging het Biodyneren-seizoen van start op ’t Leeuweriksveld in Emmen.

Kok Alberta Rollema: “Mooie lente boeketten stonden er op tafel, tussen de gangen door zong het boerderijkoor haar liederen en ik opende met de spreuk:
De aarde vraagt
De Kosmos schenkt
De aarde draagt
De Kosmos brengt
Schenken en vragen
Brengen en dragen
Zoeken en vinden
De mens zal ’t verbinden
Ja dat is wat wij hier proberen vorm te geven met elkaar, deze verbinding. Dat voelen de mensen die hier komen.”

De boerderij eren
Ilse van den Bosch, coördinator van het project Biodyneren van de Biodynamische Vereniging: “In de afgelopen weken heb ik een paar boerderijen bezocht in Brabant, Zeeland en hier in Noord-Holland. En net als dat de nieuw ontstane vijvers in de duinen en in het Heilooër bos er nog steeds zijn, is het ook nog steeds sompig op het boerenland. Het zaaien wordt uitgesteld omdat de boer zijn te natte land niet op kan. Aardappels kunnen niet de grond in. Asperges kunnen maar minimaal worden geoogst. De teelt van sommige bonen kunnen dit jaar helemaal niet plaats vinden. Ik voel een wens om de boeren te horen. Hoe doen zij dat? Hoe houden zij het hoofd boven water? Zijn er innovatieve oplossingen? Waren ze voorbereid? Wat kunnen we straks oogsten en eten? Hebben jullie ook vragen? Kom ze dan stellen op een diner. Of wil je de boer een hart onder de riem steken? Met Biodyneren kunnen we de boerderij eren.”

Kijk voor meer info en voor een overzicht van alle diners op www.bdvereniging.nl/biodyneren