HOME > DRAAG BIJ > PROJECTEN > Ahimsa – kunstwerk en podcasts

220405 134A6503 Ahimsa Urtica De Vijfsprong PERS Bb

Afgerond 2022

Ahimsa – kunstwerk en podcasts

‘Ahimsa de rustende koe’ is een mooi en indrukwekkend kunstwerk, gemaakt door Jantien Mook. De enorme stalen sculptuur heeft een rondreis gemaakt langs allerlei plekken, zoals de Fruittuin van West en Urtica de Vijfsprong (zie foto), waarbij allerlei verdiepende activiteiten en discussies plaatsvonden over de landbouw en de rol van de koe.

Het kunstproject kwam tot stand in samenwerking met Stichting Demeter en met steun van het Willy Schilthuis Fonds van de BD-Vereniging. In aanvulling op het kunstwerk heeft Stichting Demeter onder de titel Koe-Dialogen drie podcasts gemaakt waarin boeren, wetenschappers en game-changers hun visie geven op het wezen, het welzijn en de toekomst van de koe. Ze zijn te beluisteren via SoundCloud en Spotify.

Meer projecten