HOME > DRAAG BIJ > PROJECTEN > BD&Demeter Themadag over klimaat

211130 Ademen Klimaatcrisis Lian Kaspers

Afgerond 2021

BD&Demeter Themadag over klimaat

Op 27 november 2021 organiseerden Stichting Demeter, BD-Vereniging en Aeres Warmonderhof een congres met als thema ‘Ademen met de klimaatcrisis’. Sprekers waren onder andere Klarien Klingen van Toekomstboeren “Wij werken met oplossingen voor het klimaat”, en Extinction Rebellion activiste Roos Saat. Zij riep het publiek in de zaal op tot actie: “Laat iedereen zien dat de landbouw in Nederland toekomst heeft. Dat het anders moet, en vooral, dat het anders kan.”

Op het congres klonk de hartenkreet om het verhaal van de biodynamische en andere vormen van agro-ecologische landbouw en de kansen en oplossingen die zij bieden overal te vertellen. Een half jaar later werd daar met het Groenboerenplan een mooi begin mee gemaakt.

Een uitgebreid verslag van de themadag ‘Ademen met de klimaatcrisis’ is te lezen via stichtingdemeter.nl.

Meer projecten