HOME > ACTUEEL > BD-AGENDA > Congres en evenement met Vandana Shiva

1 juni 2024 tot 2 juni 2024

Congres en evenement met Vandana Shiva

Op zaterdag 1 en 2 juni a.s. is de wereldberoemde Indiase wetenschapper, milieu- en mensenrechtactiviste en schrijver Vandana Shiva in Nederland. Als activist strijdt Vandana Shiva al sinds de jaren 70 voor het behoud van biodiversiteit in de landbouw en tegen kolonialisme en monopolisering. Ze geeft de natuur een stem en stelt gender-issues aan de kaak.

Op zaterdag 1 juni is Vandana Shiva aanwezig bij het congres SEED MATTERS in Antropia in Driebergen. Een dag vol inspiratie en kennisuitwisseling voor en met iedereen die als professional of hobby tuinder, student, handelaar, winkelier, onderzoeker, beleidsmaker of veredelaar betrokken is bij het het thema zaadgoed en behoud van onze voedselsoevereiniteit. Met een hoofdrol voor Vandana Shiva, maar ook met tal van andere prominente stakeholders.

Op zondag 2 juni is er een breder publieksevenement met film en discussie en kun je Vandana Shiva ontmoeten in De Meerpaal in Dronten en meer horen over haar visie op actuele maatschappelijke thema’s als landbouw en voeding, ecologie, gender-issues, kolonialisme en sociaaleconomische rechtvaardigheid.. Let op: de voertaal is deze middag uitsluitend Engels.

Congres Seed Matters – met Vandana Shiva

Zaterdag 1 juni
Tijd: 9.30 – 15.45 uur
Locatie: ANTROPIA, Hoofdstraat 8, Driebergen; gelegen naast station Driebergen Zeist