FAQ items aan het laden...
WINKEL

BD-vereniging

Onze leden zijn boeren én burgers die de ontwikkeling van landbouw met een mens-, dier-, plant- en bodemvriendelijke werkwijze belangrijk vinden. Iedereen kan aansluiten. Met veel leden vormen we een krachtige beweging.

Leden zijn ook uitgenodigd zelf actief te zijn. Op de pagina vacatures vind je de actuele oproepen om mee te werken of bekijk wat jij kunt doen als boer op de pagina beroepsontwikkeling!

Word lid

Zo’n 1500 basisleden ondersteunen met hun betrokkenheid de biologisch-dynamische landbouw. Ruim 400 beroepsleden werken mee aan de ontwikkeling van de biologisch-dynamische landbouw – als boer, tuinder, winkelier, bodemkundige, bedrijfsadviseur, kunstenaar, etc. Met elkaar maken we landbouw mogelijk die samenwerkt met de natuur en respect heeft voor bodem, plant, dier en mens. Dat doen we vanuit in verantwoordelijkheid ontwikkeld vakmanschap, zonder machtsmiddelen als kunstmest of chemisch-synthetische bestrijding. Dat levert vitale voeding op uit een fraai en divers landschap.

Publicaties

Alle leden ontvangen vier keer per jaar het ledenblad van de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding: Dynamisch Perspectief. Elke aflevering behandelt een thema van de biologisch-dynamische landbouw. Daarnaast geeft de BD-Vereniging geeft publicaties uit over biologisch-dynamische landbouw, zowel gedrukt als online. Lees meer>>

Partners

De beweging voor biologisch-dynamische landbouw in Nederland en Vlaanderen bestaat uit meer dan de BD-Vereniging alleen. Denk aan opleidingsmogelijkheden, onderzoeksinstellingen, bedrijven voor handel, verwerking, retail, organisaties die zich bezig houden met bedrijfsadvies, financiering etc. Lees meer>>