Laden Evenementen

HOME > ACTUEEL > BD-AGENDA > Workshop van Karsten Massei – Dier en mens

17 november 2024

Workshop van Karsten Massei – Dier en mens

Op 17 november geeft Karsten Massei een workshop op biodynamische boerderij de Noorderhoeve. Centraal staat: GEESTELIJKE BRONNEN VAN GEMEENSCHAPPELIJK BESTAAN VAN DIER EN MENS.

Dieren begeleiden mensen al sinds mensenheugenis. Ze dienen ons onbaatzuchtig om hun aardse taken te vervullen, de dieren zijn altijd herinneringen aan onze eigen goddelijke natuur. De talrijke dierlijke goden zijn hiervan getuigen. Tegenwoordig is het onze verantwoordelijkheid om actief de verbinding te zoeken met de aard van het dier. Het feit dat het naast elkaar bestaan van mens en dier op de huidige manier twijfelachtig is, wijst op de urgentie van deze zoektocht naar de bronnen van ons gemeenschappelijk bestaan ​​met de dierenwereld. Deze zoektocht wordt op deze dag aangemoedigd.

Om dit te doen willen we de aard van dieren op een meditatieve manier benaderen. Het doel is om jezelf open te stellen voor de aard van het dier. Welke wensen en boodschappen ontvangen wij van dieren? Het bewust worden hiervan leidt tot antwoorden op je eigen vragen. De workshop stimuleert om zo zelfstandig mogelijk zelf aan de slag te gaan zodat je dit in het dagelijkse werk kunt toepassen.

Waar: Noorderhoeve, Duinweg 125, 1871 AH Schoorl

Wanneer: 17 november van 10 tot 16 uur