HOME > ACTUEEL > BD-AGENDA > SEKEM Jaardag over Community

31 augustus 2024

SEKEM Jaardag over Community

De Jaardag van de Vriendenkring SEKEM – op 31 augustus in Antropia in Driebergen – staat in het teken van Community. Zoals Idowu Koyenikan ooit zei: “A community that is engaged and working together can be a powerful force.” SEKEM is een krachtige community in Egypte. Haar inzet om, samen met de Egyptische BD-Vereniging EBDA, biodynamische landbouw grootschalig te introduceren, werd onlangs beloond met de prestigieuze Gulbenkian Prize for Humanity uit handen van Angela Merkel.

Centraal op de Jaardag staat het mooie werk van euritmiste Nana Woo, die sinds 5 jaar woont en werkt op SEKEM en speciaal voor deze dag naar Nederland komt. Zij zet zich met grote bevlogenheid in voor het Women´s Health Project, dat zich via allerlei vormen van integratieve geneeskunde inzet voor de gezondheid van vrouwen in de regio rond SEKEM. Nana: ‘Laatst deelde een vrouw uit de 13 dorpen haar ervaring:  na vijf jaar chronische pijn herstelde ze na het werken met euritmie-therapie gedurende drie maanden.’ Ook werken de oefeningen die ze doet met allerlei groepen op SEKEM verbindend.

Daarnaast zal geoloog Wiekert Visser, die sinds 2017 als vrijwilliger betrokken is bij de Heliopolis University in Cairo, vertellen over zijn onderzoek naar toepassing van gemalen basalt-gesteente in de landbouw van SEKEM in Wahat El Bahariya.

Kijk voor het hele programma en aanmelden HIER. Het themagedeelte is van 13 tot 16.30 uur. Om 11 uur houdt de Vereniging Vriendenkring SEKEM haar (openbare) jaarvergadering en om 12 uur is er lunch. Of kijk HIER naar de uitnodiging op de website van de Vriendenkring SEKEM.

Meer evenementen