DP-extra 2022-1 Kwaliteit

230405 Cover DP2022 1 Kwaliteit 1190 X 595

DP2022-1 | Kwaliteit van biodynamisch voor aarde en mens

‘Kwaliteit van biodynamisch voor aarde en mens’ is het thema van het lentenummer van Dynamisch Perspectief (2022-1). Hoe ontstaat op de akker de beste kwaliteit? Hoe neem je dat waar? Welke kwaliteit kun je als kok toevoegen? En wat heeft biodynamisch aan mensen te bieden? Dit en nog meer kun je lezen in Dynamisch Perspectief via bdvereniging.nl/dp.

Meer info en achtergronden:

Kok Peter Vandermeersch van kookschool De Zonnekeuken schrijft: ‘We hebben als kok zowel de mogelijkheid om deze levenskrachtige kwaliteiten van de biodynamische voedingsmiddelen verder te veredelen of om deze te vernietigen al naargelang de manier waarop we zelf in het kookproces staan.’ Hij schreef hierover een mooie tekst, waar in Dynamisch Perspectief naar wordt verwezen. Deze kun je hier lezen: Peter Vandermeersch

‘Wat kunnen we in de sociaaltherapie leren van de BD-landbouw’, was de titel van een lezing die Derk Klein Bramel (1953-2019) in 2017 hield. Maar het verhaal is breder: wat leren we als mens van de BD? Derk neemt bijvoorbeeld humus en compost als spiegel voor de mens. Verbinding met de natuur brengt ons in verbinding met onze eigen natuur, zegt hij. In Dynamische Perspectief staat een deel van dit prachtige verhaal. Hier lees je de hele tekst: Derk Klein Bramel