Home - Winterconferentie

Winterconferentie

De winterconferentie 2019 van de BD-Vereniging wordt gehouden op 15 februari op Warmonderhof in Dronten en op 22 feb in Wortel, Vlaanderen.

(De aanmelding voor de winterconferentie is gesloten, de conferentie is volgeboekt.)

Landbouw en Kosmos

Stel dat je in het kort uitlegt wat de biologisch-dynamische landbouw onderscheidt van de biologische landbouw. Vertel je dan dat BD-boeren rekening houden met de stand van de sterren en planeten? Houden ze daar ook inderdaad rekening mee? En zo ja, hoe dan? Deze vragen inspireren ons opnieuw te kijken naar de rol van de kosmos in de landbouw en in je eigen werk.

Programma – opzet (wijzigingen voorbehouden)
9.00       Ontvangst en inschrijven

9.30       Opening
10.00     Mens en Kosmos ervaren: euritmie o.l.v. Annet Cranendonk

11.15     Eerste ronde presentaties

12.45     Pauze met lunch en wandelgangen

14.00     Tweede ronde presentaties

15.30     Theepauze

16.00     De kosmos laten klinken: muziek, samenvattend beeld en werkgesprek

17.00     Afsluiting

17.30     Avondmaaltijd

18.30     Samen sterren kijken

Presentaties
Met medewerking van  Luc Ambagts, Martin van der Meulen, Ruud Hendriks, Petra Essink, Jan Weijsenfeld, Harry van Trotsenburg, Jaap Gorter, Willem Hendriks, Carmencita de Ruiter, Gerhard Jannink, Hans Bruinsma, Michiel Rietveld.

Beschrijving presentaties

Dossier Landbouw en Kosmos

We gaan op zoek naar ervaringen met de relatie Landbouw en Kosmos in de breedste zin van het woord. Stuur je reactie naar:  redactie@bdvereniging.nl. We horen graag van je!

Uitnodiging Winterconferentie 2019

Samen met het vierde nummer 2018 van Dynamisch Perspectief ontvingen de leden van de BD-Vereniging de uitnodiging voor de winterconferentie. Wil je je aanmelden voor [...]