Winterconferentie

Datum: 21 februari 2020

Locatie: Warmonderhof, Wisentweg 12 in Dronten

Kosten: Voor leden van de BD-Vereniging is de toegangsprijs goedkoper. Iedereen kan lid worden van de BD-Vereniging. Interesse? Kijk hier voor meer informatie.

• Beroepsleden en leden van BD-jong betalen 35 euro
  • Basisleden betalen 55 euro
  • Niet-leden betalen 85 euro

N.B. op 14 februari 2020 vindt de winterconferentie plaats in Wortel, België. Het programma en meer informatie volgt hier.

Koop je ticket in de webshop.

De BD Winterspelen. Samenwerken is topsport

Samenwerken doe je gewoon. Op het erf en op het land, met de bodem, de planten, de dieren en de kosmos. Met je partners in de maatschap, medewerkers, stagiairs en vrijwilligers. In de keten. Of met andere boeren, zoals je koppelbedrijf of je collega’s bij intervisie en collegiale toetsing. Samenwerken zit de BD in het bloed, zou je zeggen.

Samen werken is vanzelfsprekend en tegelijkertijd lastig. Heb je binnen het boerderijteam echt aandacht voor elkaar? Voor je het weet, werk je je wel een slag in de rondte, maar straal langs elkaar heen. Wat doe je eraan? Ook bij bedrijfsopvolging verloopt de samenwerking tussen de ondernemer die stopt en degene die overneemt niet altijd soepel. Niks aan te doen?

Bovendien: BD bedrijven groeien en herbergen vaak meerdere takken van sport. Naast landbouw ook zorg, natuurbeheer, verkoop of educatie. Dat doe je samen, als deel van het grote geheel. Hoe geef je die gemeenschap vorm?

Een vruchtbare samenwerking realiseren is eigenlijk topsport. Samenwerken vraagt dagelijkse verzorging, aandacht en oefening. We werken al elke dag samen. We oefenen dus ook elke dag en bouwen conditie op. Met jouw ervaring en expertise, maar ook met je actuele uitdagingen en vragen over samenwerken gaan we op de BD Winterspelen aan de slag. Train mee op deze verrassende en afwisselende dag.

Aan de slag!

Hoe leer je vruchtbaar samenwerken? Hoe maak je van jouw team een top-team? Op deze Winterconferentie gaan we vooral zélf aan de slag. Door experimenten, teamopdrachten en uitdagende activiteiten wordt je je op een speelse manier bewust hoe jij samenwerkt, we leren veel van elkaar en doen inspiratie op van collega’s en enkele experts. Op de BD Winterspelen train je actief je samenwerkingsspieren. Ze leveren je samenwerkingsideeën vanuit een antroposofisch perspectief, inzicht in je eigen team en vaardigheden en…. spelplezier. Speel je mee? Ook je boerderij-team collega’s zijn van harte uitgenodigd zodat je het spel thuis voort kunt zetten.

Programma (wijzigingen voorbehouden)

9.30 uur            Ontvangst en spelersregistratie

10.00 uur          Opening BD Winterspelen: het ontsteken van het BD-vuur

10.30 uur          Samen werken onderzoeken: op een speelse en praktische manier aan de slag met samenwerking in groepen

12.30 uur          Lunch

14.00 uur          Samenwerkingsvraagstukken verbeeld. Via theater werken we aan knelpunten en oplossingen in samenwerking.

16.00 uur          De essentie van samenwerken: een hele kunst. Op verschillende kunstzinnige manieren vinden we de essentie van samen werken.

17.30 uur          Avondmaaltijd

18.30uur           Op het erepodium: teampresentaties