• Het verhaal van de biodynamische tuinder Jan Jonkman. Het levensverhaal van Jan Jonkman is opgetekend door historicus Henk Pruntel, die helaas een half jaar na het verschijnen van zijn boek is overleden. Het voorwoord is geschreven door Herman Wijffels. Hij noemt Jan een voorloper die vele collega’s heeft kunnen overtuigen van de voordelen van deze productiemethode. ’Door zijn wijsheid als tuinder en door zijn overtuigingskracht staat hij mede aan de basis van het succes van de biologische landbouw in Flevoland.’ Het boek is volgens hem een aanrader voor iedereen die begaan is met de ontwikkeling van een landbouw- en voedselsysteem waarin gezondheid van mens en aarde centraal staat.
  • Een set van 4 ansichtkaarten met als thema Metamorfose. De kaarten zijn gemaakt door Gerda Peters, grafisch vormgever van Dynamisch Perspectief.
  • Jan Schrijver, tuinder op De Lepelaar, maakt samen met medeauteur John van der Rest een reis langs deskundigen als Herman Wijffels en anderen op het gebied van bodem, economie en gezondheid. 'Op weg naar een fijnzinnige landbouw' schetst een levensvatbaar alternatief. Het boek roept boeren, wetenschappers, consumenten en overheid op tot een vruchtbare, dier- en mensvriendelijke landbouw. Geïllustreerd
  • Landbouw waar MUZIEK in zit is het thema van het zomernummer 2021 van Dynamisch Perspectief. Een inspirerend nummer over de onhoorbare muziek van zon, maan, sterren en planeten, de invloed van klank op planten, resonantielandbouw als antwoord op de systeemcrisis waar we als maatschappij in zijn beland, zingen in de melkput, bijengezang, en nog veel meer.
  • Niet op voorraad

Compost

4,95
    Bedrijfseigen geprepareerde gecomposteerde vaste rundermest, bokashi, vegetarische compost, compostweetjes. Deze uitgave behandelt een keur aan verschillende invalshoeken rondom compost. Laat je inspireren door de ervaringen van professionals en moestuinders. En ga thuis aan de slag met compost maken in een fruitkistje.
  • Themauitgave over praktijkervaringen met de landbouwcursus van Rudolf Steiner.
  • De verhalen en verslagen in deze rijk geïllustreerde brochure laten zien hoe een op het leven gerichte benadering van de landbouw leidt tot diep doorwortelde, vruchtbare grond. "Biologisch-dynamische landbouw maakt jonge gronden volwassener en verstarde, oude gronden jonger," schrijft bodemkundige Jan Bokhorst in zijn bijdrage. Deze brochure is een thema-uitgave van Dynamisch Perspectief, het ledenblad van de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding (BD-Vereniging). Rijk geïllustreerd, 52 pag.
  • Naast de voedsel-productie is ook bij de sierteelt is dringend verduurzaming noodzaak. De exportwaarde van de Nederlandse sierteelt bedroeg in 2018 ongeveer 9 miljard euro, waarvan snijbloemen ongeveer 4 miljard euro. Aandacht voor biologische sierteelt is dus zeker aan de orde!
  • Dit boek is een praktische, onmisbare vraagbaak voor ieder die op kleine of grote schaal zelf biologisch-dynamisch wil tuinieren.
  • Aanbieding!
    Een kennismakingspakket met:
    • De uitgave 'Bodemvruchtbaarheid als vrucht van de Landbouw'
    • Twee themanummers van het ledenblad Dynamisch Perspectief ( Foto is slechts een voorbeeld)
    • Informatieblad over de vereniging en haar activiteiten.
    Deze uitgaven geven samen een actuele impressie van de biologisch-dynamische landbouw in Nederland en Vlaanderen én van de BD-Vereniging.
  • Een nieuw boek over de biologisch-dynamische preparaten, samengesteld door Luc Ambagts. Verhalen met beschouwingen en ervaringen met de BD-preparaten worden vergezeld van een volledige beschrijving voor het zelf maken van deze vitaliserende substanties voor bodem, planten en voeding. Een uitgave van Christofoor in samenwerking met de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding.
  • Oloide oloide
    Een Oloïde van essenhout van het landgoed Bleijendijk. Gemaakt door Martin van der Meulen. Circa 7x4 cm groot.
  • Kraamcadeau: babyrompertje (mt 56) met lange mouwen van biodynamisch Demeter-gecertificeerd katoen met de opdruk ‘I am the Future’.
  • Niet op voorraad
    Alle voordrachten uit de landbouwcursus van Rudolf Steiner. Startpunt en basis van de biologisch-dynamische landbouw.