Home - Winkel
    Een kennismakingspakket met:
    • De laatste twee themanummers van het ledenblad Dynamisch Perspectief
    • De uitgave 'Bodemvruchtbaarheid als vrucht van de Landbouw'
    • Informatieblad over de vereniging en haar activiteiten
    Deze uitgaven geven samen een actuele impressie van de biologisch-dynamische landbouw in Nederland en Vlaanderen én van de activiteiten van de BD-Vereniging.
  • Aanbieding!
    Twee uitgaven van de BD-Vereniging die elkaar aanvullen: het bekende 'Preparatenboekje' met praktische instructies voor het zelf maken van de preparaten, gecombineerd met de thema-uitgave 'Levenskrachten en preparaten', met interviews, achtergronden en onderzoek over de biologisch-dynamische preparaten.
  • Een nieuw boek over de biologisch-dynamische preparaten, samengesteld door Luc Ambagts. Verhalen met beschouwingen en ervaringen met de BD-preparaten worden vergezeld van een volledige beschrijving voor het zelf maken van deze vitaliserende substanties voor bodem, planten en voeding. Een uitgave van Christofoor in samenwerking met de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding.
  • Dit boek is een praktische, onmisbare vraagbaak voor ieder die op kleine of grote schaal zelf biologisch-dynamisch wil tuinieren.
  • Alle voordrachten uit de landbouwcursus van Rudolf Steiner. Startpunt en basis van de biologisch-dynamische landbouw.
  • Ellen Winkel brengt de geschiedenis van de BD-landbouw in Nederland tot leven. Ze sleept je mee in de levens van tien bevlogen en inspirerende doorzetters. Een must voor iedereen die in BD-landbouw geïnteresseerd is. Het is Ellen Winkel gelukt om deze waargebeurde geschiedenis in de vorm van een roman te schrijven die je in een ruk uitleest.
  • De Bijen

De voordrachten over de bijen van Rudolf Steiner.
  • Een uitgebreid overzicht met betrekking tot combinatieteelten. Uit het Engels vertaald en voor Nederland en België bewerkt door Alma Huisken.
  • Jan Schrijver, tuinder op De Lepelaar, maakt samen met medeauteur John van der Rest een reis langs deskundigen als Herman Wijffels en anderen op het gebied van bodem, economie en gezondheid. 'Op weg naar een fijnzinnige landbouw' schetst een levensvatbaar alternatief. Het boek roept boeren, wetenschappers, consumenten en overheid op tot een vruchtbare, dier- en mensvriendelijke landbouw. Geïllustreerd
  • Een thema-uitgave vol positiviteit, met daarin het verslag van de twee winterconferenties die de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding heeft gehouden. Veel aandacht voor bijen en drachtplanten op de boerderij. En daarnaast een rapportage over Warmonderhof - de opleiding voor BD-landbouw in Dronten - die het vertrekpunt vormt voor het leren van de successen die je zelf in je werk meemaakt. De brochure is een thema-uitgave van Dynamisch Perspectief, het ledenblad van de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding (BD-Vereniging). Rijk geïllustreerd, 48 pag.
  • De verhalen en verslagen in deze rijk geïllustreerde brochure laten zien hoe een op het leven gerichte benadering van de landbouw leidt tot diep doorwortelde, vruchtbare grond. "Biologisch-dynamische landbouw maakt jonge gronden volwassener en verstarde, oude gronden jonger," schrijft bodemkundige Jan Bokhorst in zijn bijdrage. Deze brochure is een thema-uitgave van Dynamisch Perspectief, het ledenblad van de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding (BD-Vereniging). Rijk geïllustreerd, 52 pag.