Home - Periodiek schenken aan de BD-Vereniging

Periodiek schenken aan de BD-Vereniging

Met een periodieke schenking profiteert u volledig van de fiscale voordelen voor giften aan goede doelen. Een periodieke schenking kunt u namelijk jaarlijks zonder drempel opgeven als aftrekpost. Afhankelijk van uw belastingtarief bespaart u daarmee 16%-52%. U kunt dan een hoger bedrag schenken, zonder dat het u zelf meer kost.

Periodiek schenken is heel eenvoudig. U hoeft alleen een schriftelijke overeenkomst in te vullen en te ondertekenen; dat is uw bewijs voor de belastingdienst. De enige voorwaarde is dat u jaarlijks een vast bedrag schenkt gedurende een periode van 5 jaar of langer. De schenkingsovereenkomst kan zonder fiscale gevolgen worden stopgezet bij arbeidsongeschiktheid, onvrijwillige werkeloosheid of overlijden. Voor een periodieke schenking aan de BD-Vereniging geldt een minimumbedrag van 25 euro per jaar.

Wilt u gebruik maken van periodiek schenken? Vul dan de overeenkomst in: Overeenkomst periodieke gift BD-Vereniging, print hem uit en stuur hem ingevuld in een envelop naar de BD-Vereniging, postadres Costerweg 1 D, 6702 AA Wageningen.

Wilt u iets afspreken wat u niet in deze overeenkomst kunt opnemen? Bijvoorbeeld dat de gift eindigt bij het overlijden van meerdere personen? Dan kunt u een overeenkomst door de notaris laten opstellen. Of u kunt zelf een schriftelijke overeenkomst opmaken tussen u en de BD-Vereniging. Neem daarvoor contact op met Bram Gordijn via bram@bdvereniging.nl of 0850-609044.