De Winterconferentie van de BD-Vereniging op zaterdag 26 februari heeft weer een heel mooi programma rond het thema ‘De kwaliteit van biodynamiek voor aarde en mens – waarnemen, ervaren, ontwikkelen’. Meld je snel aan! Er zijn twee boeiende voordrachten: Bert van Ruitenbeek (directeur Stichting Demeter) vertelt over Kiezen voor ‘gezondheid’ als leidend begrip en Edith Lammerts van Bueren (emeritus hoogleraar biologische plantenveredeling) over Biodynamische landbouw: volwaardige voeding voor mens en aarde. Verder kun je zowel in de ochtend als in de middag een workshop kiezen. Er zijn negen verschillende thema’s. Meer info en aanmelden: bdvereniging.nl/winterconferentie Locatie: Warmonderhof in Dronten.

De Vlaamse versie van de BD Winterconferentie vindt plaats op Widar (Wortel-kolonie, Hoogstraten), op vrijdag 11 februari, met als thema ‘Voedingskwaliteit – levenskwaliteit’. Wat is een gezond, kwalitatief landbouwbedrijf ? Hoe moet zo’n kwalitatieve boerderij eruit zien, en wat betekent dit dan voor jou als boer en als mens ? Wat moet je doen om gezond te zijn in deze maatschappij ? Hoe  behouden we de kwaliteit doorheen de keten? Deze vragen en nog veel meer komen aan bod in inleidingen, workshops en gespreksrondes. Kijk voor alle info en aanmelden hier.