LID WORDEN

Door lid te worden van de Biodynamische Vereniging ondersteun je de ontwikkeling van de biodynamische landbouw. Je bent verbonden aan een beweging die zich inzet voor landbouw in samenhang met alles wat leeft.

De Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding (zoals we voluit heten) bestaat ruim 85 jaar! Sinds haar oprichting in 1937 werken boeren én consumenten aan landbouw vanuit het bewustzijn dat alles deel is van een groter geheel. Aan een gezonde bodem als basis voor gezonde voeding. Aan verdieping en inspiratie door studie en ontmoeting.

De BD-boeren van nu laten zien dat het anders kan: veel boerderijen zijn pareltjes waar mensen graag komen. Waar innovaties van creatieve boeren een inspiratiebron vormen voor anderen. Daar heeft de samenleving schreeuwend behoefte aan: innovatiekracht vanuit het denken in samenhangen.

Er zijn twee soorten lidmaatschap:
basis-lid en beroepslid

Als basislid ontvang je het kwartaalblad Dynamisch Perspectief, uitnodigingen voor activiteiten en onze digitale nieuwsbrief. Jeugdleden krijgen korting. Het jeugdlidmaatschap loopt t/m het jaar waarin je 23 jaar wordt, voor studenten t/m het jaar waarin je 27 jaar wordt. Leden in het buitenland betalen €10 extra voor de hogere verzendkosten tenzij je kiest voor het toezenden van een pdf in plaats van een papieren Dynamisch Perspectief. Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Na aanmelding krijg je als welkomstgeschenk de laatste twee nummers van Dynamisch Perspectief toegestuurd.

Je kunt kiezen uit verschillende basis-lid-categorieën:
Normbijdrage € 60 per jaar
Steunbijdrage € 90 per jaar
Minimumbijdrage € 40 per jaar
Jeugdlidmaatschap € 25 per jaar
Woon je in het buitenland, dan betaal je € 10 euro per jaar extra ivm hogere portokosten (dit vervalt als je ervoor kiest Dynamisch Perspectief per pdf te ontvangen)

Als beroepslid ben je verbonden aan de biodynamische landbouw vanuit je vak als boer, handelaar, winkelier, adviseur, etc. Als beroepslid krijg je hetzelfde als basis-leden en daarnaast krijg je korting bij de winterconferentie, mag je gratis meedoen aan BD-beroepsontwikkeling (intervisie-, boerenbezoek- en themagroepen met collega’s) en kun je gratis advies vragen aan ervaren collega’s via Boeren voor Boeren. Leden in het buitenland betalen €10 extra voor de hogere verzendkosten, tenzij je kiest voor het toezenden van een pdf in plaats van een papieren Dynamisch Perspectief. Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Na aanmelding krijg je als welkomstgeschenk het boek van Meino Smit Naar een duurzame landbouw in 2040 toegestuurd

Je kunt kiezen uit verschillende beroeps-lid-categorieën:
Normbijdrage € 150 per jaar
Steunbijdrage € 220 per jaar
Minimumbijdrage € 100 per jaar

Wil je graag lid worden, maar vormen de kosten voor jou (tijdelijk) een probleem? Neem dan contact op met onze penningmeester.

Ik wil me afmelden als lid

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Je kunt je afmelden vóór 1 december van het jaar ervoor.