HOME > ACTUEEL > NIEUWS > Welkom Karin Menken

Portret Karin Menken 11 11 2015 1654

Welkom Karin Menken

Karin Menken is 1 september gestart als bureaumedewerker van de BD-Vereniging en stelt zich graag voor:
“Mijn eerste kennismaking met de biodynamisch landbouw was toen ik korte tijd groepsleidster was bij Stichting Christophorus in Bosch en
Duin. De bieten en wortelen die we aten, zo uit de tuin, smaakten verrukkelijk.
De liefde voor de natuur is mij van jongs af aan met de paplepel ingegeven. Mijn vader was een strijdvaardig beschermer van de natuur in Noord-Brabant. Het karakteristieke kleinschalige boerenland zagen wij verdwijnen en daarmee de soortenrijkdom. Nog steeds wandel en fiets ik graag in mijn vrije tijd, samen met mijn vriend die biologisch tuinder is. Naast genieten neem ik echter ook altijd mijn kritische blik mee.
Mijn werk als secretaresse bij de Stichtse Milieufederatie en het Landelijk Overleg Natuur- en Landschapsbeheer sloot aan bij mijn belangstelling, maar ook werkte ik in de geestelijke gezondheidszorg en bij een centrum voor persoonlijke ontwikkeling en bewustwording. Het voedde mijn interesse in het menselijk wel en wee. Als antwoord op de wendingen in mijn leven werd ik ritueelbegeleider bij afscheid en
bijzondere overgangsmomenten in het leven. De natuur is een grote bron van inspiratie.
Toen kwam de BD-Vereniging op mijn pad. Het voelt goed om binnen mijn eigen bedrijf ook mijn steentje bij te dragen aan het versterken van de biodynamische landbouw. Mijn administratieve, communicatieve en verbindende kwaliteiten zet ik daar graag voor in.”