Landbouw en ons voedsel zijn met elkaar verbonden. In Nederland kennen we verschillende landbouwvormen, waaronder de biologische landbouw en de biodynamische landbouw. Op steeds meer plekken worden voedselbossen ontwikkeld. Permacultuur kan zich verheugen in toenemende belangstelling en wordt door sommigen gezien als de meest duurzame landbouwvorm, want zowel ecologisch als economisch stabiel.

Een gezonde aarde, brengt gezond voedsel voort. Om begrip te ontwikkelen over gezonde voeding en over natuurvoeding, is het essentieel om kennis te hebben over landbouw, en de verschillende vormen van landbouw.

Kraaybeekerhof Academie biedt een cursus aan, waarin je in 4 dagen diepgaand kennis maakt met de landbouw. Na het volgen van deze cursus weet je:

• De ontstaansgeschiedenis van de landbouw
  • De kenmerken van de verschillende landbouwvormen zoals biodynamische (BD) landbouw, permalandbouw en gangbare landbouw
  • Waarom de aarde in de BD- landbouw zo hoog wordt gewaardeerd
  • Heb je kennis gemaakt met het preparatengebruik in de BD Landbouw
  • Ken je de relatie tussen de kwaliteit van ons voedsel en de achterliggende landbouwvorm

Docent

Isabel Duinisveld is sinds 2017 tuinder en praktijkdocent op de Warmonderhof. Daarvoor runde ze bijna 25 jaar de Eemstuin in haar geboortestreek Noord- Groningen.

Aanmelden en meer informatie

Kijk in de agenda of op de website van Kraaybeekerhof.