Home - BD-landbouw - Crowdfunding Jammakerij Sjamaan

Crowdfunding Jammakerij Sjamaan

Omdat zij graag zorgen voor de natuur, kiezen Menno Uringa en Loes van Loenen – van de nieuwe Jammakerij Sjamaan – voor fruit en kruiden van biodynamische telers. Zoveel mogelijk uit Nederland. Ze verpakken duurzaam en mooi. Zo is Sjamaan jam een kadootje. Voor jezelf en de wereld om je heen.

De afgelopen maanden zijn Menno en Loes druk bezig geweest met het opzetten van jammakerij Sjamaan. Ze hebben bijzondere smaken ontwikkeld, een logo ontworpen, een website gebouwd, de eerste winkels gevonden die hun jam in de schappen zetten, op markten gestaan met veel waardevol klantcontact en afspraken gemaakt met biodynamische telers over de oogst van de komende zomer.

“Onze jam wordt erg goed ontvangen, zowel door klanten als door winkeliers. Mensen vinden onze smaakcombinaties verrassend en verfijnd en we krijgen complimenten als smaakschilderijtjes, geniaal, verslavend en een potje vol met liefde. We voelen ons erg gesteund en merken dat er een markt is voor onze jam,” vertelt Loes in haar wervingsbrief.

“Nu zijn we dus een klein bedrijf dat langzaamaan begint te groeien. We hebben een product, we hebben een visie en we hebben een plan. Voor ons komt er de komende maanden een belangrijke fase aan: het aanleggen van een voorraad van ingrediënten en het bouwen van een productielijn, zodat we het hele jaar door jam kunnen maken. Om alles te kunnen bekostigen hebben we het geld eigenlijk nodig vóórdat we de jam verkopen, niet erna.

Daarom gaan we 500 Sjamaandelen uitgeven, die elk €100 waard zijn. Vanaf 1 oktober zijn de Sjamaandelen in te wisselen voor ofwel een jamabonnement ofwel een cadeaupakket, beiden t.w.v. €100!

Wil jij ons helpen door één of meer Sjamaandelen te kopen? Als je vóór 15 juli een Sjamaandeel bestelt krijg je van ons een jamtoren t.w.v. 15 euro cadeau. Een Sjamaandeel bestellen kan eenvoudig via onze website: www.sjamaanjam.nl.”