Als tuinders op de Kraaybeekerhof zijn Jasper en Dave super trots om te kunnen melden dat de zelfoogsttuin het maximum aantal deelnemers voor nu heeft bereikt. We zijn blij met iedereen die vanaf het begin het vertrouwen in ons initiatief heeft getoond. En uiteraard werken we hard om dat vertrouwen terug te betalen in een overvloed aan gezonde en lekkere groenten. Dat werk leveren we met een grote groep trouwe vrijwilligers en stagiaires zonder wie we dit landgoed niet zouden kunnen dragen en verzorgen.

Zij verzorgen niet alleen de groentetuin maar ook de planten voor de plantjesmarkt, de kruidentuin en de bijentuin. De groentetuin staat er momenteel prachtig bij en de zelfoogsters gaan met tassen en manden vol biodynamische groenten naar huis. Andijvie, sla, radijs, meiraapjes, bietjes, peultjes, spinazie, komkommer en aardbeien. En dat in één week! En dat ondanks de droogte die onze zandgrond teistert. Gelukkig hebben we een 20 meter diepe bron en zijn we zo verstandig geweest om te investeren in goede beregening. Dan nog slaken we een zucht van verlichting als het onverhoopt weer een keertje regent. Veel gewassen groeien dus naar verwachting of beter. Al zijn er ook groenten, zoals de mais, die bij de laatste late nachtvorst een dusdanige tik hebben gehad dat ze voor een deel verloren zijn gegaan.

Al met al beloofd het een goed groei- en oogstseizoen te worden. Mensen die graag deel willen nemen aan de zelfoogsttuin kunnen zich aanmelden via de website en komen dan op de wachtlijst. Volgend jaar is er zeker weer plek. https://kraaybeekerhof.nl/landgoed/zelfoogsttuin/aanmelden