Laden Evenementen
Dit evenement is voorbij.

De biodynamische landbouw heeft niet alleen een herstellende kracht voor ecosystemen maar ook voor onszelf. De basis van de biodynamische landbouw werd gelegd door de Oostenrijkse geesteswetenschapper Rudolf Steiner. In 1924 hield hij 8 voordrachten voor boeren, landgoedeigenaren, en wetenschappers die de landbouw wilden vernieuwen. Bijna een eeuw geleden dus, en toch nog zeer actueel. Hoe actueel, kun je leren onder inspirerende begeleiding van de boerin van Kaasboerderij Noorderlicht en docent Luc Ambagts

De Landbouw en de cursus: voor boeren én burgers

De Landbouwcursus vormt de rode draad in deze cursus. Aan bod komt hoe de boer zelf de beste onderzoeker van zijn bedrijf is. Aan de hand van levensprocessen in de landbouw krijg je een beeld hoe alles in de natuur op elkaar is ingespeeld. En aangezien wijzelf onderdeel zijn van de natuur zul je jouw deel van het grotere geheel gaan ervaren.

Elke voordracht uit de Landbouwcursus is te lezen als een oproep om een specifieke vaardigheid te ontwikkelen: weet je deel van een groter geheel, werk vanuit een beeldend begrijpen, etc. Vaardigheden die in de landbouw, maar zeker ook daarbuiten, bijdragen aan een vruchtbaar werken. Naast de kennis, die bruikbaar is voor iedereen die zich verbonden voelt met de natuur, staat ook het ontwikkelen van deze vaardigheden op het programma. De boerderij waar de cursus gehouden wordt, is daarvoor een geweldige ontdek en oefenplek.

Plaats: Biodynamische Boerderij Noorderlicht

Data: 7 en 21 maart en 4 april

Docenten: Luc Ambagts en boerin Maria Inckmann van Gaalen

Tijd: 10.00 tot 16.00 uur met lunch

Prijs:  € 275,–

Aanmelden via de website van Kraaybeekerhof.