Laden Evenementen
Dit event is voorbij.

De Voedsel Anders conferentie wordt uitgesteld tot een later moment. Houd voor de nieuwe data de website in de gaten.

Samen gaan we een nieuwe stap zetten in de voedsel- en landbouwtransitie. Op 3 en 4 april 2020 organiseert Voedsel Anders de derde landelijke Voedsel Anders-conferentie in Wageningen! Om dit evenement  opnieuw tot een succes te maken ben je van harte uitgenodigd om een bijdrage te leveren.

Sinds de eerste Voedsel Anders conferentie in 2014 is er veel gebeurd. De uitdagingen en kansen van ons landbouw- en voedselsysteem staan inmiddels stevig op de politieke agenda. Maar tegelijk is de urgentie om tot een duurzaam, rechtvaardig systeem van voedsel en landbouw te komen groter dan ooit.

Op Voedsel Anders 2020 kijken we naar successen, obstakels en oplossingen om te komen tot een ander voedselsysteem. Welke successen hebben we al geboekt en wat hebben we geleerd?  Hoe kunnen we de knelpunten die we tegenkomen oplossen of omzeilen? Hoe maken we de beweging nog sterker en diverser? Welke kansen liggen er om samen nieuwe stappen te zetten naar een rechtvaardig en duurzaam voedsel- en landbouwsysteem?

Net als bij de eerdere Voedsel Anders-conferenties draait het programma grotendeels op de inhoudelijke bijdragen van de ca. 1000 deelnemers. In de workshops en discussies delen we inspirerende verhalen, benoemen we leer- en knelpunten en zoeken we naar oplossingen. We leggen nieuwe verbindingen en komen tot nieuwe inzichten.

Meer informatie en het voorlopige programma vind je op de website van Voedsel Anders