Home - Activiteiten - Van Droom naar Bedrijf
Laden Evenementen

Zie je jezelf in de toekomst op een eigen biologisch of multifunctioneel bedrijf maar weet je nog niet hoe je daar komt? Wij helpen je graag op weg. Komende winter biedt Landgilde voor het eerst de leergang ‘van droom naar bedrijf; perspectief voor biologische starters’, waarin we begeleiding en kansen bieden voor starters in de biologische en multifunctionele landbouw.

• Verhelder je eigen plan onder begeleiding van ervaren bedrijfsadviseurs en coaches
  • Neem concrete stappen om je droom te realiseren
  • Krijg inzicht in je eigen kwaliteiten en valkuilen en hoe je hiermee kunt werken
  • Ontmoet de bank en stel gericht vragen over financiering
  • Bouw je netwerk en maak een advertentie voor Landgilde zodat je vindbaar wordt.

In de leergang beginnen we bij jouw uitgangspositie, en werken stapsgewijs toe naar het concretiseren van je eigen plan. We besteden aandacht aan persoonlijke thema’s zoals wat wil ik en waarom? wat houdt me tegen? Hoe zit ik in elkaar en wat voor bedrijfsvoering past daarbij? Hoe communiceer ik mijn plan? En je gaat in gesprek met experts die je verder kunnen helpen bij o.a. bedrijfssamenstelling, samenwerken en rechtsvormen, financiering, marketing en afzet, en gezin/wonen.

Uitkomst van het traject is dat je een bedrijfsplan hebt liggen waarmee je naar de bank kunt, en/of een concreet persoonlijk leerplan waarmee je de komende jaren naar een eigen bedrijf toegroeit.

Wanneer? De leergang bestaat uit 4 trainingsdagen: 20 november & 11 december 2018, en 8 & 29 januari 2019. In mei of juni 2019 zal een terugkommiddag gepland worden.

Waar? De Hoge Born, Wageningen.

Kosten? Het traject kost €330. Dit is incl. koffie/thee; zelf lunch meenemen. Stellen kunnen samen meedoen voor €495.

Aanmelden? Voor meer informatie en aanmelden, kijk op landgilde.nl of neem contact op met Lian Kasper via lkasper@landco.nl.

Bekijk hier meer informatie over het programma: Leergang van Droom naar Bedrijf 2018-2019