Home - Activiteiten - BD-Master
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

In september/oktober is er voor de tweede keer de mogelijkheid om te starten met het BD-Master traject.

De BDmaster is een mogelijkheid om je interesse voor de BD-Landbouw een sterkere basis te geven. Dat kan in voltijd, of in deeltijd naast je studie of werk,  gedurende ten minste één jaar. Met een zelf gekozen onderzoek lever je een bijdrage aan de groei en ontwikkeling van de BD in Nederland of elders in de wereld.

De BDmaster berust in hoge mate op zelfwerkzaamheid en zelforganisatie van de deelnemers. Binnen en buiten het hoger onderwijs bestaat veel expertise van academisch niveau om geïnteresseerden bij een studie te begeleiden. Bovendien is er toegang tot veel informatie: in boeken, in tijdschriften, online. In deze situatie kan elke deelnemer zelf een uniek en individueel programma samenstellen: in overleg met andere deelnemers, in gesprek met de begeleiders. Conform het idee van een academische studie zijn deelnemers zelf verantwoordelijk voor de inhoud, de organisatie en de financiering van hun programma.

De begeleidersgroep van het BD-Master traject bestaat uit Jan Diek van Mansvelt, Albert de Vries, Inno Kock, Luc Ambagts en Rob van Haarlem

De BDmaster – een initiatief vanuit de BD-Vereniging – heeft tot doel mensen te stimuleren het pad op te gaan naar vakmanschap en meesterschap in de BD. Wij nodigen mensen uit die werken in de (BD-)landbouw; afgestudeerden van de Warmonderhof, studenten of afgestudeerden van het hoger onderwijs. En….gezien de actuele maatschappelijke ontwikkelingen juist ook mensen met niet-landbouw achtergrond zoals politicologen, bestuurskundigen, economen, sociologen etc.

Voor meer informatie, of voor het aanvragen van een kennismakingsgesprek: bdmaster@bdvereniging.nl.