Home - Activiteiten - Ontmoeting rond onze Grondstenen
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Wat ons werkelijk beweegt …

Ontmoeting rond onze Grondstenen

Woensdag 6 november van 14.00 tot 17.30 uur.

In de omgeving van Zeist (wordt later bekend gemaakt)

Als je met anderen wilt uitwisselen over hoe spirituele idealen ons bewegen of zoek je nieuwe inspiratie, dan nodigen we je graag uit op 6 november in Zeist. Hoe vormen we onze werkelijke idealen en hoe versterken we hun werking in ons dagelijks werk? Rond deze vragen organiseren we een bijeenkomst, waarin ontmoeting en kunstzinnige beleving centraal staan. En we hanteren een concrete focus.

Grondstenen
In de werkvormen van deze bijeenkomst staan ‘grondstenen’ centraal.  Veel instellingen en bedrijven hebben een ‘grondsteen’, in de vorm van een spreuk, een fysieke ‘steen’ of beide. Op bijzondere gelegenheden staat de grondsteen even centraal. – In andere instellingen wil men een grondsteen gaan maken. En in de praktijk is het maken van een grondsteen een verdiepend en enthousiasmerend proces voor de instelling of het bedrijf. Op 6 november scharen we ons rond onze grondstenen of ons ideaal er een te maken.

Wat gaan we doen op 6 november?
We wisselen uit over onze Grondstenen, of over hoe je er een kunt maken. We doen rond de grondstenen (kunstzinnige) oefeningen, zodat we innerlijk daadwerkelijk in beweging komen. En zo komt tevoorschijn wat ons werkelijk beweegt. Daaraan kunnen we ons sterken.  We hopen voor eenieder op inspirerende ontmoetingen en nieuwe ideeën voor de toekomst. – Je bent van harte welkom! Als je instelling een grondsteen heeft, neem hem mee!

De organisatoren zijn: Clarine Campagne, Irene van der Laag, Ike Holtland, Michel Sadon en Auke van der Meij

Als je mee wilt doen, stuur dan een mail naar secretariaat@antroposofie.nl.  Je krijgt dan na de zomer het concrete programma en over de precieze locatie.

Heb je vragen, stuur dan een mailtje naar Irene van derLaag, irene.vanderlaag@planet.nl.

Achtergrond
De Antroposofische Vereniging is zeer betrokken bij wat er in de werkgebieden tot stand wordt gebracht als antwoord op maatschappelijk levende vragen voor kleine en grote mensen, voor andere levende wezens op de aarde en voor de aarde zelf. Met bewondering zien we hoe er in organisaties steeds nieuwe wegen gevonden worden tussen wezenlijke eigen intenties, overheidseisen en wensen van kinderen, cliënten, medewerkers, medemensen en de aarde.

We zoeken inspirerende wegen en verbindingen in wat we doen en hoe we werken. We willen bijdragen aan de ‘spirituele synergie’ in de beweging. Daarbij is de Grondsteenspreuk van de Antroposofische Vereniging ons leidmotief en onderzoeksgebied geworden voor het samen werken.

We hopen door dit en door andere initiatieven bij te dragen aan het werk dat we met z’n allen willen doen.