Home - Activiteiten - Lichaam, ziel en geest, hoe werk ik daarmee?
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Tussen Pasen en Pinksteren 2018 kun je meedoen aan een cursus over de inhoud van het boek Theosofie. Op vijf dinsdagavonden nemen we het hele boek door, met op de laatste, zesde, avond ruimte voor een overzicht over het geheel. We zullen ook aandacht besteden aan de persoonlijke consequenties die je uit het boek kunt trekken. Want antroposofie vraagt vooral om gedaan te worden!

De cursus wordt gegeven door Luc Ambagts, beleidsmedewerker bij de Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding en workshopleider en coach voor mensen in antroposofische werkgebieden.

Data: dinsdag 3, 10, 17, 24 april en 8, 15 mei 2018 van 19.30 tot 21.30
Plaats: Heerbaan 222, Breda
Kosten: € 95,- voor de hele cursus, inclusief reader.
Aanmelden: luc@steinerinessentie.nl , of 06 48017828.

Theosofie

Lichaam, ziel en geest. Deze eenvoudige drieslag vormt de basis voor een mens- en wereldbeeld dat inhoud geeft aan veel persoonlijke en maatschappelijke vraagstukken.

In dit boek beschrijft Steiner een volledig overzicht van het mensbeeld dat hij later in de antroposofie nog vaak opnieuw zal uitwerken. Naast een beschrijving van mens en wereld vanuit het lichamelijke, de zielenwereld en de geest, zijn hoofdstukken gewijd aan karma en reïncarnatie en aan de weg tot kennis van het geestelijke. Daarmee is Theosofie een van de basiswerken van de antroposofie.

Alles over het deelproject Theosofie vind je hier.