Home - Activiteiten - Jaardag BD-Vereniging

Kraaybeek 41
3971 LH  Driebergen

>>Aanmelden

Graag nodigen we je uit voor de Jaardag van de BD-Vereniging, die wij samen met Stichting Grondbeheer en Kraaybeekerhof, op zaterdag 9 juni organiseren. We ontvangen je in de zaal van Stichting Kraaybeek, de woongemeenschap naast Landgoed Kraaybeekerhof, Kraaybeek 41, 3971 LH  Driebergen. (Parkeren graag bij Kraaybeekerhof, of in de Diederichslaan.) Tijdens het middagprogramma maken we een uitgebreide rondgang over landgoed Kraaybeekerhof.

Je bent van harte welkom om de gehele dag deel te nemen, maar je kan je bijvoorbeeld ook alleen aanmelden voor het ochtendprogramma en de lunch.

Ga je voor de officiële afsluiting weg? Haal dan je goodiebag ook eerder op; hierin zit onder andere een hapje & drankje voor onderweg of thuis.

10:00 uur             Algemene ledenvergadering BD-Vereniging (zie hieronder)
10:45 uur             Ontvangst in Zaal Kraaybeek | koffie & thee
11:00 uur             Duurzaamheid is Deugdzaamheid | lezing door Manfred van Doorn, leiderschapstrainer van Double Healix & bestuurslid Stichting Grondbeheer
11:45 uur             Ontdekkingen uit De Landbouwcursus | lezing door Derk Klein Bramel, coach/trainer en bestuurslid van de  BD-Vereniging

12:30 uur             Lunch | Soep en belegde broodjes verzorgd door Restaurant Kraaybeekerhof
13.30 uur             “Leren is ervaren, al het andere is informatie en geen leren,” aldus Albert Einstein.

Deze visie op onderwijs wil Kraaybeekherhof de komende jaren meer en meer in haar opleidingen tot uitdrukking brengen. In het middagprogramma nemen we de proef op de som en gaan we in vier groepen onder leiding van coaches langs de zelfpluktuin, bijentuin, restaurant en academie. Ter plekke gaan we ondervinden welk rijk palet aan leerervaringen het biologisch-dynamische landgoed te bieden heeft. Aan het eind van de dag ben je ook op de hoogte van de andere innovatieve ontwikkelingen op Kraaybeekerhof.

15:30 uur             Afsluiting in Zaal Kraaybeek
16:00 uur             Einde bijeenkomst | Goody bag voor onderweg en thuis

De kosten van de dag worden gedragen door de BD-Vereniging en Stichting Grondbeheer. Indien je uiterlijk 4 juni laat weten of je komt, kunnen we je gastvrij ontvangen. Meld je vooraf aan via het formulier op bdvereniging.nl/jaardag (binnenkort beschikbaar) of telefonisch via 0850 609044.

Tot ziens op de jaardag!

Piet van IJzendoorn, voorzitter BD-Vereniging

Agenda Algemene ledenvergadering

De Algemene ledenvergadering hebben we aan het begin van onze jaardag geplaatst, van 10.00 tot 10.30 uur.

10.00 Opening door voorzitter Piet van IJzendoorn
10.10 Toelichting op jaarrekening en begroting door penningmeester Maria van Boxtel
10.20 Uitwisseling met de leden
10.30 Afsluiting

Jaarrekening en begroting
Met de titel ‘Levend leren’ stuurden we je het jaarverslag, met daarin het financiële verslag en de begroting voor 2018 en 2019. Het streven de inkomsten en uitgaven meer in evenwicht brengt ons op de goede weg. In 2018 verwachten we het tekort op de begroting verder terug te brengen tot € 19.250 en in 2019 tot € 3.000. Dit jaar merken we het effect van de contributieverhoging waartoe we vorig jaar besloten hebben. Ook lukt het om andere inkomstenbronnen aan te boren, zoals giften en subsidies.

Bestuursleden
Het bestuur bestaat op dit moment uit: Piet van IJzendoorn (voorzitter), Maria van Boxtel (penningmeester), Derk Klein Bramel (secretaris), Karin Stolk (BD-Jong), Maria Inckmann-van Gaalen (lid) en Marteniek Bierman (lid). Daar zijn nu geen veranderingen in voorzien. Er is ruimte voor meer bestuursleden.

Uitwisseling met de leden
We geven je graag gelegenheid te vertellen over je eigen ervaringen of belevenissen met de BD-Vereniging.
Heb je een vraag, of wil je zelf iets inbrengen, neem dan contact op met het bureau van de BD-Vereniging: 0850-609044, bureau@bdvereniging.nl