Home - Activiteiten - Esoterische Cyclus
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Esoterische Cyclus
Wat kan deze betekenen voor mens en wereld?
Openbare conferentie over de ‘klassenuren’
12 oktober 2019
Stichtse Vrije School, Zeist 10.00 – 16.30 uur
Programma en aanmelding: www.antroposofischevereniging.nl

Ken jezelf!

Een openbare conferentie over de Esoterische Cyclus, ook wel ‘klassenuren’ genoemd. Voor iedereen die geïnteresseerd is.

Veel mensen kennen ervaringen die we kunnen samenvatten met onmacht. Schaamte kan in ons opkomen als we onszelf onder ogen komen en ook donkere kanten ervaren. Studie van de antroposofie kan ons leren dat deze ervaringen bij het moderne leven horen en ook te zien zijn als ‘schaduwen’ van licht. Voor wie op dergelijke ervaringen wil ingaan, kan de uitdrukking ‘Ken jezelf!’ steeds meer betekenis krijgen.

De Esoterische Cyclus – door Rudolf Steiner in 1924 begonnen – bevat een weg die leidt naar de lichtvolle, geestelijke wereld. Je leert jezelf kennen als een geestelijk wezen. Dat helpt om actief te kunnen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van mens en aarde.

Een open conferentie

Deze conferentie staat open voor iedereen die interesse heeft in de Esoterische Cyclus: zowel leden van de Antroposofische Vereniging als overige geïnteresseerden. Wie meer over deze innerlijke Michaelische weg wil weten, wie overweegt eraan deel te nemen, of wie erover wil praten, is van harte welkom. Door middel van inleidingen, persoonlijke verhalen en interactieve werkgroepen kan iedereen kennis maken, vragen stellen en gezichtspunten delen.

Zie voor het concrete programma en aanmelding: www.antroposofischevereniging.nl

Illustratie: Frederiek Nelissen, uit: Faust (detail)