Laden Evenementen

Grond voor voedsel

Terreinen voor industrie, KMO’s, woningen, paardenstallen, fabrieken, sauna’s, tuinen, bossen, brandstoffen. De lijst van bestemmingen die onze landbouwgrond inpalmen lijkt eindeloos. Toegang tot grond voor boer·inn·en wordt een steeds groter probleem zowel in België als in de rest van de wereld. Het is nochtans een recht. Zonder toegang tot grond komt onze voedselproductie ernstig in gevaar. Het is hoog tijd om dit recht terug op te eisen. Daarom voeren we op 17 april actie!
We gaan op Landroof-tocht en jij kan mee. Met één of meerdere bussen bezoeken we enkele hotspots in het Gentse ommeland. Op verschillende plaatsen gaan we de situatie op de bedreigde landbouwgronden uitgebreid toelichten en op andere proberen we de toestand in kaart te brengen. Bij elke stopplaats maken we een duidelijk statement via een korte actie. We willen op die manier de pijnpunten aanhalen, maar ook beeldmateriaal verzamelen van een strijd die vaak achter gesloten deuren wordt gevoerd. Nadien verzamelen we op het erf van 2 strijdende collega-boeren met lekker eten en muziek!

Meer informatie: Bekijk de folder van Boerenforum of bezoek hun website

Inschrijven: ga naar de website