Laden Evenementen

Basiscursus biologisch dynamisch werken op het land en in de tuin

In de winter verdiepen we ons 5 zondagen in het biodynamisch werken. Daartoe beginnen we met het ontstaan van de aarde zoals Rudolf Steiner dat zag. We kijken naar waar we vandaan komen, hoe de planeten en wij mensen zijn ontstaan en waar we in de toekomst naar toe gaan. Hoe kunnen we ons tot ons zonnestelsel verhouden? Wat is de taak van de mens daarin? Daarna bespreken we hoe we dit praktisch handen en voeten kunnen geven. Is het mogelijk om in een hectische tijd als deze mee te bewegen met de kosmische ritmen? Is het haalbaar zowel in bedrijfssfeer als in je volkstuin of achtertuin? Hoe doe je dat dan en wat kom je tegen, waar loop je tegenaan? We beginnen met de bodem. Aan de orde komen ook compost, de zaaiagenda, de dynamische groente- en bloementuin het hele jaar door en hoe je omgaat met ongewenste beestjes in je tuin. We oefenen met werken op de juiste planetenstanden en nog veel meer.

5 zondagen, tweewekelijks, van januari t/m maart

Data: 26 januari, 2 februari, 16 februari, 1 maart, 15 maart