Laden Evenementen
Dit event is voorbij.

Duurzame landbouw ontstaat vanzelf als de grondwaarde voor nul op de balans staat. Maar de grond ‘vrij maken’ werkt alleen als ze óók gemeenschappelijk eigendom is: een ‘common’. Hoe vorm je particulier grondbezit om naar gemeenschappelijk grondbezit? En wie mag er dan op boeren?

Damaris Matthijsen werkt aan nieuwe economische principes voor een duurzamer en eerlijker samenleving. Daarbij focust zij op eigentijds eigendom van grond. Ze laat zich inspireren door vrij-gelijk-samen, wat Steiner de sociale driegeleding noemde. Ze is o.a. verbonden aan de Veerhuis School en Community Land Trust NL. Kijk eens op www.veerhuis.nl en www.communitylandtrust.nl

Over Warmonderhof Avondklassen:

De Warmonderhof Avondklassen zijn openbare avonden voor boeren, burgers en studenten, om elkaar scherp te houden bij ontwikkelingskansen in landbouw, zorg, voeding en ondernemerschap. Reserveren is niet nodig. Aan gasten van buiten Warmonderhof wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. De Avondklassen worden mede mogelijk gemaakt door Stichting Warmonderhof en Aeres MBO Dronten Warmonderhof, het opleidingscollectief voor biodynamische landbouw. In de agenda op de website staan alle ingeplande avondklassen vermeld.  Voor alle Avondklassen geldt: aanvang: 20.00 uur. Adres: Warmonderhof, Warmonderhofzaal, Wisentweg 12,