Laden Evenementen
Dit event is voorbij.
Een avond vol ideeën voor het nieuwe boeren, een duurzaam voedselsysteem en herstel van natuur en biodiversiteit

In lijn met de visie van minister Carola Schouten op kringlooplandbouw buigen allerlei boeren, andere ondernemers en NGO’s uit de landbouw- en voedsel- en natuursector zich over de vraag hoe we naar een herwaardering van ons voedsel komen met een kleinere impact op het milieu. Een model dat de boer in staat stelt om rendabel te boeren en er tegelijkertijd voor zorgt dat de landbouw weer past binnen de milieugrenzen van ons land.

Wat is nu het antwoord van deze gemeenschap op de crisis van vandaag? Wat heeft deze gemeenschap Nederland en boeren in de knel te bieden? Hoe kunnen zij bijdragen aan het perspectief van de kringlooplandbouw? En hoe kunnen de vele initiatieven elkaar helpen en versterken? Kortom, een avond waarbij we duurzame (denk)krachten samenbrengen op weg naar een nieuwe evenwicht tussen voedsel, natuur en dierenwelzijn.

Deze avond is onderdeel van een reeks bijeenkomsten rondom de Klimaattafel, die Triodos Bank en Pakhuis de Zwijger samen organiseren. In deze programma’s bespreken we de uitdagingen rondom het klimaatneutraal maken van Nederland.

Kijk voor het hele programma op Pakhuis de Zwijger