Home - BD-landbouw - Overname Eemstuin

Overname Eemstuin

Jouke Anema en Liz Wijma gaan samen De Eemstuin overnemen. De Eemstuin werd 23 jaar gerund door Isabel Duinisveld,  de laatste jaren bijgestaan door Idse Billenkamp.

Jouke: “We gaan ons uiterste best doen om net zulke lekkere, levenskrachtige en eerlijke groenten te telen als Isabel en Idse. Het is in deze tijd niet gemakkelijk om als jonge ondernemers die niet uit een boeren gezin komen toch een boeren bedrijf over te nemen. De grond is heel erg duur, de banken zijn huiverig en vinden het snel een risico. Zeker als starters lopen we hier tegenaan. Het ligt binnen ons bereik, zo lijkt het. We hebben gelukkig eigen vermogen om in te brengen en ons ondernemers plan ligt nu bij de bank. Om er echt zeker van te zijn dat dit gaat lukken voeren we ook nog een crowdfunding campagne. Hiermee proberen we in een maand tijd met hulp van betrokkenen 135.000 euro op te halen door middel van donaties en leningen”.

Isabel en Idse willen samen aan het werk als de nieuwe tuinders op Warmonderhof. Daarvoor zijn de gesprekken in een ver gevorderd stadium.
Voor meer informatie:
over De Eemstuin: www.eemstuin.nl