Home - BD-Vereniging - Onderzoek naar BD-landbouw presenteren

Onderzoek naar BD-landbouw presenteren

Van 5 tot 8 september 2018 organiseert de landbouwsectie in Dornach een conferentie over onderzoek naar BD-Lanbdouw. Voor deze conferentie kun je voorstellen indienen voor presentaties of werkgroepen tot 22 april 2018.

Deze internationale conferentie heeft al bijdragen ontvangen van wetenschappers en boerenonderzoekers uit Sri Lanka, Frankrijk, Egypte, Brazilië, de VS, India, Mexico, Spanje, Zwitserland, Duitsland, Israël, Denemarken, Zweden, Italië, Litouwen en het Verenigd Koninkrijk.

Biodynamisch onderzoek wordt gedaan in elk landbouwgebied, op veel plaatsen in de wereld met behulp van een grote diversiteit aan methoden en disciplines. Met een inter- en transdisciplinaire aanpak willen we zowel academisch onderzoek als de expertise van de boer samenbrengen om vraagstukken in de biologisch-dynamische voedsel- en landbouwsystemen te onderzoeken en te bespreken. Het perspectief dat voor deze vraagstukken wordt gehanteerd kan zowel klassiek wetenschappelijk als innovatief methodisch zijn.

Voorstellen voor presentaties van onderzoek: aanmelden presentaties.

Voorstellen voor werkgroepen: aanmelden werkgroepen.

Sprekers die hu medewerking al hebben toegezegd: Prof. Dr. Jürgen Hess, Universiteit van Kassel; Dr. Silvia Ivemeyer, Universiteit van Kassel; Mechthild Knösel, Hofgut Rengoldshausen en Dr. Anet Spengler, FiBl.

programmacomité:
Dr. Christopher Brock (Forschungsring, Duitsland)
Dr. Petra Derkzen (Demeter International, Nederland)
Dr. Jürgen Fritz (Universiteit van Kassel, Duitsland)
Dr. Anet Spengler (FiBL, Zwitserland)

Wetenschappelijke partners:
Faculteit Biologische Landbouwwetenschappen van de Universiteit van Kassel,
Onderzoeksinstituut voor Biologische Landbouw (FiBL)
Forschungsring (onderzoek in de biologisch-dynamische landbouw, Darmstadt, Duitsland).

Organisatiecomité:
Ueli Hurter, Jean-Michel Florin, Verena Wahl