Home - BD-Vereniging - Nieuwsbrief December 2017

Nieuwsbrief December 2017

Wintertijd

“Het is het tijdstip waarop in de aarde de grootste kristallisatiekracht, de grootste vormkracht kan worden ontplooid ten aanzien van de minerale substanties. Die tijd valt midden in de winter. Het karakteristieke is dat het inwendige van de aarde dan het minst van zichzelf afhankelijk is in zijn mineraalmassa’s en onder invloed komt te staan van de kristalvormende krachten uit de verten van de kosmos.” Dat vertelt Rudolf Steiner in de tweede voordracht van de landbouwcursus.
De Stichting Rudolf Steiner Vertalingen verzorgde een nieuwe uitgave, compleet met weergave van de bordtekeningen, een deel van de voordracht voor jongeren die Rudolf Steiner tijdens de landbouwcursus hield, een nieuw nawoord van Albert de Vries en uitgebreide aantekeningen. Een echte aanrader: Vruchtbare Landbouw, gebonden, 310 blz, ISBN: 9789060385814, ook verkrijgbaar via de BD-Vereniging.

In deze nieuwsbrief verder aandacht voor:
Schenkingsactie BD-Vereniging
Community Supported Agriculture conferentie 13 en 14 januari
Kies richting op het Demeterplein op de Biobeurs, 17 en 18 januari
BD-Jong Weekend 26-28 januari
Winterconferentie 2018, 23 februari en 2 maart
Houden van Sterren en Planeten, het nieuwe boek van Michiel Rietveld
Transitie Coalitie Voedsel

Wil je de nieuwsbrief zelf ontvangen? Geef dan je e-mailadres door via info@bdvereniging.nl

Je kunt de nieuwsbrief hier verder lezen: Nieuwsbrief december 2017

Luc Ambagts, beleidsmedewerker BD-Vereniging