Home - BD-Vereniging - Nieuwsbrief 3

Nieuwsbrief 3

De derde nieuwsbrief van de BD-Vereniging is verschenen. Heb je hem niet ontvangen? Geef dan je emailadres door aan info@bdvereniging.nl.

De derde emailnieuwsbrief van de BD-Vereniging gaat al naar 1052 leden die hun emailadres doorgegeven hebben. Hieronder aandacht voor de volgende onderwerpen:

Winterconferenties
Succes met bedrijfsopvolging
Contributiefactuur
Dynamisch Perspectief over de koe
Algemene ledenvergadering
Leden werven

Winterconferenties

Met in totaal meer dan 180 deelnemers kunnen we terugkijken op twee heel inspirerende winterconferenties. Zowel van de editie in Dronten als in Merksplas is een verslag/impressie gemaakt. Twee heel verschillende dagen met hetzelfde thema: Levenskrachten en Vitaliteit. Je kunt de verslagen vinden via de pagina over de winterconferentie op de website.

Succes met bedrijfsopvolging

Piet van IJzendoorn en Gerrit Marsman zijn beide pioniers in de ‘alternatieve landbouw’. In de tijd dat zij met hun bedrijven begonnen was dat de benaming voor de ekologische (biologische) en de biologisch-dynamische landbouw. Dat zij er ook in geslaagd zijn hun bedrijf op een goede manier over te geven aan een volgende generatie staat nu beschreven in Plus-online.  Lees het artikel boer zoekt boer .

Contributiefactuur

Misschien heb je hem al ontvangen, anders krijg je hem binnenkort bezorgd. De factuur voor de contributie. Een snelle betaling, met vermelding van het factuurnummer, maakt dat ook dat de mensen op het bureau snel kunnen werken. Heb je een machtiging voor automatische incasso afgegeven, let je dan op dat er voldoende saldo op je rekening staat? Alvast hartelijk bedankt!

Dynamisch Perspectief

Binnen twee weken ligt het nieuwste nummer van ons ledenblad bij je in de brievenbus. Dit keer is het voor een groot deel gewijd aan een van de grootste bondgenoten van de biologisch-dynamische landbouw met betrekking tot bodemvruchtbaarheid: de koe. Van harte aanbevolen. Wist je trouwens dat de reeds verschenen nummers van Dynamisch Perspectief op de website te vinden zijn (vanaf 2002). Kijk op: bdvereniging.nl/dp .

Algemene ledenvergadering 2017 (Jaarvergadering)

We nodigen je uit deel te nemen aan de jaarvergadering op 10 juni. Zet de datum alvast in je agenda. Dan kun je op die dag meewerken aan een stralende toekomst voor de biologisch-dynamische landbouw in Nederland en Vlaanderen. De dag organiseren we weer in samenwerking met Stichting Grondbeheer. Er zal voor beide organisaties voldoende plaats en tijd zijn de eigen thema’s te onderzoeken en te bespreken. Binnenkort volgt er meer over de plaats en het programma.

Leden werven

Ken je mensen in je omgeving die eigenlijk zlef lid van de BD-Vereniging zouden moeten zijn? Zoek je materiaal om bij hen de BD-Vereniging onder de aandacht te brengen? Op verzoek sturen we je daarvoor graag flyers, of extra nummers van Dynamisch Perspectief. Neem contact op met het bureau om je wensen of mogelijkheden te bespreken: 0850 609044, info@bdvereniging.nl

Volg de BD-Vereniging op facebook

facebook.com/BDvereniging.