Home - BD-Vereniging - Nieuwsbrief 2

Nieuwsbrief 2

De tweede nieuwsbrief van de BD-Vereniging is verschenen. Heb je hem niet ontvangen? Geef dan je naam en je emailadres door via info@bdvereniging.nl

=================================================

Beste …………,

De BD-Vereniging heeft activiteiten achter de rug en activiteiten voor de boeg. Doe je mee?

Lees direct verder, of bewaar dit bericht voor een rustig moment.

De volgende onderwerpen komen aan bod:
Biobeurs 18 en 19 januari 2017
Workhop Werkstijl van je bedrijf
Winterconferentie 24 februari en 10 maart
BD-Imkerdag
BD-Vereniging op facebook
Meedoen met de BD-Vereniging

Biobeurs 18 en 19 januari 2017

Karin Stolk in gesprek op de Biobeurs

Meer mensen voor de BD?

Karin Stolk schreef aan haar collega’s in het bestuur hoe leuk het op de Biobeurs was:”Het afnemen van interviews bij passanten en geïnteresseerden was heel inspirerend. Bijzonder hoe makkelijk sommigen zich openstelden qua persoonlijk verhaal.” Die interviews gingen over de vraag wat de biologisch(dynamische) landbouw voor je is gaan betekenen. Van die reacties maken we een verhaal dat anderen kan helpen de stap naar de biologisch-dynamische landbouw te zetten.

____________________________________________________________________

Wil jij je bedrijf beter leren kennen?

Onderzoek je favoriete plek

Luc Ambagts verzorgde op 23 januari een workshop op Warmoezerij Wolfslaar in Breda. Met de vrijwilligers en coördinator van ging hij op zoek naar de werkstijl van dit bedrijf. Een impressie van de workshop lees je op de website.

Wil je ook op jouw bedrijf – of op een bedrijf bij jou in de buurt – zo’n workshop beleven? Neem dan contact op. De workshop kan gegeven worden voor de eigen medewerkers, of ook voor geïnteresseerde gasten of belangstellenden. Dat kun je zelf bepalen. Contact: luc@bdvereniging.nl

“Je kunt beter met het bedrijf meewerken, dan er tegenin,” zegt Luc Ambagts daarover. “Door deze workshop leer je steeds meer je inlevingsvermogen te gebruiken. Daardoor kom je op nieuwe oplossingen die specifiek bij jouw bedrijf passen.” De workshop is ontwikkeld vanuit het begrip ‘bedrijfsindividualiteit’. In de biologisch-dynamische landbouw is elk bedrijf eigen en uniek.

Winterconferentie 24 februari en 10 maart

Ruimte voor gesprek met elkaar

De winterconferenties “Levenskrachten en Preparaten” worden gehouden op 24 februari op Warmonderhof in Dronten en op 10 maart op Widar in Merksplas (België). Komende zaterdag ligt de thema-uitgave van Dynamisch perspectief bij de leden in de brievenbus. Daarin lees je meer over het thema.Alles over het programma vind je op bdvereniging.nl/winterconferentie. Daar kun je je ook aanmelden. Doe het direct, dan ben je zeker van een plaats!  Deelname is voor beroepsleden gratis.

BD-Imkerdag

De komende jaarlijkse landelijke BD-imkerbijeenkomst  is op zaterdag 11 maart 2017

locatie: Stichtse Vrije School, Socrateslaan 24, 3707 GL, Zeist
voor meer informatie: bd-imkers.nl
____________________________________________________________________

Wil je niks meer missen? De BD-Vereniging is te volgen op facebook: facebook.com/bdvereniging

Meedoen met de BD-Vereniging

Samen aan het werk

Er is voor iedereen wat te doen, leerzaam, nuttig en voor ons gezamenlijk doel.

Wil je actief zijn in de BD-Vereniging? Op de website staan regelmatig oproepen om bij het werk van de vereniging te helpen. Zie: bdvereniging.nl/vacatures.