Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

voor artsen, leraren, therapeuten, landbouwers,  natuurwetenschappers en andere belangstellenden

Op 11 maart 2017 zal een derde studiedag rond stoffen georganiseerd worden. Het thema is waterstof en zuurstof. Het doel van de dag is om tot een meer betrokken benadering van deze stoffen te komen. Stoffen zijn heel concreet, maar het denken erover vaak afstandelijk.

De dag heeft een oriënterend karakter. Het idee is om vanuit verschillende vakgebieden te kijken om zo sneller verder te komen. Vanuit de secties woord, muziek en euritmie, gezondheidszorg, landbouw en natuurwetenschap van de Antroposofische vereniging (AVIN) willen we aan het werk gaan.

Bijdragen aan het programma:

Irene Pouwelse vanuit euritmie
Huib de Ruiter vanuit gezondheidszorg
Jan Bokhorst vanuit landbouw
Antoon van Hooft vanuit de scheikunde
Louise Kelder vanuit geologie.

Waterstof en zuurstof spelen steeds weer een andere rol bij bodem,  plant, dier en mens. In de aardeontwikkeling hebben ze ook een geheel verschillende betekenis. Ze laten hun karakter ook zien bij bijvoorbeeld koolhydraten en eiwitten, belangrijke bestanddelen van alle levende organismen. Dat doen koolstof en stikstof ook. Die zijn bij de vorige bijeenkomst heel fraai belicht. Wanneer we naast koolstof en stikstof ook waterstof en zuurstof zetten komen verrassende samenhangen in beeld.

Datum: zaterdag 11 maart 2017, 10.00 tot 16.00 h zaal open om 9.30 uur
Plaats: Helicon, Socrateslaan 22a ,3707 GL Zeist.
Kosten: 25 euro inclusief koffie/thee en soep (voor verdere  lunch svp zelf zorgen)
Opgave: secretariaat@antroposofie.nl voor 1 maart 2017