Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Wij oogsten hier geluk (Harvesting Happiness) is een documentaire over Community Supported Agriculture (CSA) in Nederland. CSA is een vorm van gemeenschapslandbouw, waarbij consumenten en boeren samen verantwoordelijk zijn voor het verbouwen van voedsel: dat betekent delen in de opbrengsten, maar ook in de risico’s.

Deze film film van Jildou Friso beleeft zijn premiere op zondag 14 oktober, om 16.00 uur in Filmhuis Movie W in Wageningen (Wilhelminaweg 3A Wageningen).

De film is een portret van 6 boeren en hun CSA bedrijf: een verhaal over hun passie en idealen, de band met hun leden, de strijd om land, de twijfels en de tegenslagen, en hun dromen voor de toekomst. Het biedt een kijkje in de positie van deze boeren en in een aspect van ons voedsel dat voor veel mensen onzichtbaar is. Wat vinden zij eigenlijk van ons huidige voedselsysteem? Waarom kiezen zij ervoor om van de gangbare landbouw af te wijken? En bovenal laat de film zien hoe mooi CSA is. Na afloop is er een Q&A met één van de boeren uit de film: Pieter Lammerts (De Nieuwe Ronde, Wageningen).

Tickets: € 5,-

Wij oogsten hier geluk (Harvesting Happiness) hoopt een bijdrage te leveren aan een meer duurzame en sociale landbouw. Kijk voor meer informatie op wijoogstenhiergeluk.nl

Voor reserveren: http://www.moview.nl/film/oogsten-hier-geluk-harvesting-happinesswww.moview.nl/film/oogsten-hier-geluk-harvesting-happiness

trailer: