Home - Activiteiten - Docu-avond: Groen goud
Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

GROEN GOUD

Nu de dagen langzaam weer korter worden, is het weer tijd om gezellig onder genot van een hapje en een (warm) drankje terug te kijken op de zomer. Met de winter al een beetje in het vooruitzicht organiseert BD-Jong een avond van samenzijn door middel van een ‘docu-avond’.

Op woensdag 13 december gaan we kijken naar twee uitzendingen van Groen Goud. Deze gaan over cameraman en ecoloog John D. Liu. Hij filmde in 1995 het Löss-plateau in China. Hij zag hoe de lokale bevolking een gebied bijna zo groot als Nederland veranderde van een dorre, uitgeputte woestenij in een grote groene oase. De Nederlandse ecoloog Willem Ferwerda die werd geïnspireerd door Liu en besloot om samen te gaan werken. Inmiddels is die samenwerking uitgegroeid tot een nieuwe organisatie, Commonland, een stichting met een duidelijke missie: het wereldwijd op grote schaal herstellen van ecosystemen. Het uitgangspunt is dat het goed herstellen van landschappen niet alleen ecologisch winst oplevert maar ook geld, werk en hoop voor de mensen die er wonen. Er zijn projecten in o.a. Egypte en India waar je duidelijk kunt zien dat het ook echt werkt.

Aanmelden kan tot en met zaterdag 9 december via bdjong@bdvereniging.nl. Wij vragen voor deze avond een bijdrage van €2 per persoon (contant betalen!).

Inloop: 19:15 uur
Start Docu: 19:30 uur
Verwachte eindtijd: +/-21:30
Locatie: Soesterberg, precieze adres krijg je per mail
Kosten: €2,- p.p. (contant meenemen!)

Zie ook de facbookpagina van BD-jong